Nye jumpere


Det kom en pakke i dag. I den var det to sett med Black Magic Emotion banan-spade jumpere. Da jeg bestilte disse var jeg veldig skeptisk til hvorvidt banan-pluggene ville sitte godt i terminalen. The Giant jumperne jeg lånte, som også var banan, satt ikke veldig godt selv etter at ekspansjon-skruen var strammet helt. Har hørt rykter om at Furutech har gjort pluggene sine litt større for at de skal passe bedre inn i WBT-terminaler (som det er på mine KEF Reference 201/2). Godt mulig The Giant-kablene er av den gamle typen.

Det skulle imidlertid vise seg at mine banan-plugg-bekymringer var unødvendige. På de fleste av pluggene klarte jeg ikke stramme skruen helt før pluggen satt som støpt.

Jeg ble faktisk så ivrig etter å teste jumperne at jeg i installasjon-prosessen klarte jeg å koble banan-pluggen inn på samme terminal som spaden. Da jeg satte meg ned for å lytte på første sangen skjønte jeg ikke med en gang hvorfor det kom så lite lyd ut av ene høyttaleren :)

Så da er fullt sett med Black Magic Emotion kabler på plass. Jeg kommer tilbake med mer om hvordan jeg opplever disse kablene i et senere innlegg. Førsteinntrykket etter noen sanger er at jumperne virkelig gjorde en stor forskjell.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Inside Isotek EVO3 Sigmas

Høyttalerkabel: Nordost Heimdall vs Black Magic The Giant

HiFi-interessen